Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2009 23:27 - БИЗНЕС ВЪЗМОЖНОСТ БЕЗ ПЪРВОНАЧАЛЕН КАПИТАЛ
Автор: panokozarov Категория: Бизнес   
Прочетен: 754 Коментари: 0 Гласове:
0



Ако разгледате целият Blog със сигурност ще обогатите общата си култура по отношение на  (Multi Leval Marketing) и ще излезете от зоната на информираност от типът - "една жена ми каза..." .

Мултилевъл маркетинга (МЛМ) известен още като мрежов маркетинг е начин на продажба на стоки или услуги чрез дистрибутори или консултанти. За разлика от традиционните методи на продажба на стоки и услуги където фирмата производител разпространява стоките си чрез складове на едро, които от своя страна продават на ограничен брой оторизирани дистрибутори, които от своя страна разпространяват продукта до крайният клиент при мултилевъл маркетинга схемата на продажби е скъсена, като обикновенно фирмата производител директно продава на независими консултанти своите стоки и услуги на по-ниски цена, като от своя страна тези независими консултанти могат да закупят стоките или услугите за себе си или за да ги продадат на свои познати срещу определена печалба. В случая печалбата която биха генерирали складовете на едро, както и оторизираните от фирмата дистрибутори остава директно в независимите консултанти.

Мултилевъл маркетинга се създава в САЩ през 20-те години на XX век, като естествено продължение на така наречените търговски пътници, които са обикаляли не толкова развитите градчета и са продавали различни стоки. В началото дистрибуторските мрежи са били само от две нива (спонсор + дистрибутор), но с развитието на изчислителната техника през 70-те години на XX век вече е възможна автоматичната обработката на големи обеми от данни, което позволява и разширяването на мрежите от дистрибутори - нещо което би било нереалистично без използването на изчислителна техника защото би отнело месеци за изчислението от човек на бонусите на дистрибуторите само за 1 месец.

В днешно време с обезличиването на отделният човек и развиването на огромни международни корпорации хората все повече търсят поле за изява където могат да изразят своята индивидуалност. Поради тази причина все повече хора търсят алтернативни начини за осигуряване на приходи и домашният бизнес се явява едно прекрасно решение за този тип хора, давайки им едновременно свободата сами да решават кога и колко да работят, както и да печелят пари от това без да имат началници, които често издават неясни или нереалистични инструкции на своите подчинени. Домашният бизнес в която група попада и мрежовият маркетинг е идеално средство да докажете на себе си и другите своите индивидуални способности. Този вид бизнес е изключително подходящ също така и за млади майки, които имат нужда да отделят повече време на семейството си, но в същото време биха желали и да се реализират професионално, както и за току що пенсионирани хора, които често притежават многократно по-добри комуникативни умения от по-младите хора, но често тези умения не се оценяват от фирмите търсещи служители. Други видове домашен бизнес са например каталожната търговия, предлагането на стоки в интернет, но всички те изискват както специализирани технически знания, така и сериозен начален капитал за стока и оборудване. При мрежовият маркетинг вие си спестявате именно тези огромни разходи, като по този начин намалявате риска от загуби без това да влияе на вашите бъдещи печалби от продажбите. Всичко което трябва да можете да правите е да имате желание за работа, да сте комуникативни и да искате наистина да отидете например на така желаната от вас екскурзия в някое екзотично кътче на света.

Много често мрежовият маркетинг се бърка с пирамида, но разликата между двете е съществена. За разлика от мрежовият маркетинг в пирамидалните структури, които бяха особенно популярни в началото и средата на 90-те години на XX век в България при пирамидалните структури реално не се продава нито стока нито услуга. Пирамидалната структура се крепи от вноската, която всеки нов член прави когато се регистрира. Приходите от всеки нов член тръгват нагоре по веригата и се изплащат на по-старите членове и така новият член търси от своя страна нови хора които да платят тяхната вноска, за да може да получи пари. При мрежовият маркетинг пари се изплащат само когато се извършат продажби от страна на консултантите. В днешно време съществуват и хибридни структури които съчетават в себе си както пирамидалните структури, така и мрежовият маркетинг, като карат всеки новорегистриран дистрибутор да закупи материали за обучение често доста скъпи и реално този тип компании почти не продават реалните продукти които предлагат, а се издържат както себе си, така и своите дистрибутори най-вече от продажбата на тези стартови пакети с различни материали за обучение, тестери и др. Необходимо е да бъдете внимателни и сами да преценявате коя компания от кой тип е, но най-лесният критерии това е да обърнете внимание дали дадената фирма набляга на продажбите на стоките или услугите с които по принцип се занимава или събира големи суми пари от странични дейности като регистрации и др. Нашата фирма категорично няма нищо общо с пирамидалните структури така печално известни в България. Ние продаваме реални продукти чрез реални консултанти на реални клиенти, които се нуждаят от тях.

Друга основна разлика при мултилевъл маркетинга в сравнение с традиционния бизнес е това че всеки независим консултант може да регистрира други независими консултанти, като по този начин той става техен спонсор и получава като приход процент от техните продажби. За сравнение при традиционната търговия даден дистрибутор не би желал да помага на други да станат дистрибутори на същата фирма поради това че ще намали собствените си продажби и ще създаде по-голяма конкуренция. Ето защо мултилевъл маркетинга е начин на организиране на разпространението на дадени продукти стримулиращ конкуренцията, защото въпреки че даден консултант може да регистрира други консултанти, които са в пряка конкуренция с него, той има както финансова изгода от това, така и нематериалното удовлетворение от това че създава своя структура за разпространение на продуктите, като по този начин сформира собствен бизнес!

МЛМ или Мулти Левел Маркет (Multi Level Marketing, MLM) или мрежов маркетинг е широко разпространена в западните страни система на продаване на различни висококачествени стоки чрез пряк контакт с потенциални купувачи. При тази система купувачът получава пълна информация за стоката, нейните качества, преимуществата й в сравнение с други аналогични стоки. Всеки купувач в тази система сам може да стане продавач, създавайки собствена търговска мрежа. Обикновено при такава търговска дейност не трябва от търговеца големи финансови вложения: няма нужда от закупуване на стоката на едро (след продажба на единични продукти, продавачът отива при дистрибутoра и взима стока за нова продажба), не трябва аренда на складове, на търговска площ, не трябва плащане на заплата на продавачи ( продавачът решава колко пари да остави за живеене, а колко за новата стока, пресмятайки получената от него разлика между диструбутoрска и продажна цена). Всеки дистрибутор има възможност да печели от тази дейност като основна работа или като допълнителна в свободното си време. Фирмите производители на висококачествената стока печелят от разходи на реклама, а потребителят получава пълна информация за приложението и използването на продукта. Така фирмата производител дели своите разходи на реклама, търговски площи, създаване на търговска мрежа и други разноски между дистрибуторите на продукцията.







Гласувай:
0



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: panokozarov
Категория: Бизнес
Прочетен: 8390
Постинги: 3
Коментари: 0
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930