Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2015 11:58 - 1.Еволюция на обучението - представяне и приложения. 2. Професията - минало, настояще и бъдеще.
Автор: burda Категория: Технологии   
Прочетен: 1395 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.06.2015 12:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Еволюция на обучението - аудиофайл в помощ на незрящите

Активиран е линк за публичен достъп:
http://dox.bg/files/dw?a=6040f67cc9
http://dox.abv.bg/files/listtree;jsessionid=5AAF787C8AB33D92872CBC0AD185B58B.dox02

Folder:
http://www.4shared.com/dir/WCl0ryNd/Psi-spi.html

Еволюция на обучението - аудио файл за незрящи:
http://www.4shared.com/document/V4FeFdYX/ev-obuchenie-audio.html`

Еволюция на обучението - текст:
Активиран е линк за публичен достъп:
http://dox.bg/files/dw?a=613883212f
**************
Обучение и професия: минало, настояще и бъдеще:

Еволюция на обучението - видео-аудио-текст презентация:
http://www.4shared.com/document/I_D1msoD/EVOLIUTSIA__NA__OBUCHENIETO1.html

Активиран е линк за публичен достъп: ПРОФЕСИЯТА - МИНАЛО, НАСТОЯЩЕ, БЪДЕЩЕ - текст

(20.05.2015):
http://dox.bg/files/dw?a=dedae04f88
***
Обучение и професия: минало, настояще и бъдеще - специални приложения:
Еволюция на обучението - аудиофайл в помощ на незрящите

Активиран е линк за публичен достъп:
http://dox.bg/files/dw?a=6040f67cc9
http://dox.abv.bg/files/listtree;jsessionid=5AAF787C8AB33D92872CBC0AD185B58B.dox02

Folder:
http://www.4shared.com/dir/WCl0ryNd/Psi-spi.html

Еволюция на обучението - аудио файл за незрящи:
http://www.4shared.com/document/V4FeFdYX/ev-obuchenie-audio.html`

Еволюция на обучението - текст:
Активиран е линк за публичен достъп:
http://dox.bg/files/dw?a=613883212f

Психично и духовно развитие (2008, 2010)
http://dox.bg/files/dw?a=7b40d15839
   
втори вариант:
http://dox.bg/files/dw?a=8bcc89ffa9

Матрицата: зануляване (2010):
http://dox.bg/files/dw?a=1db7ba5096

********
Линк към събитието: https://www.facebook.com/events/463450720471979/
*********
Извадка от текста:

 

Еволюция на обучението

 

Кирил Груев - Бурда

 

Животът е постоянно учене. Дори майсторът едновременно е и ученик

 

Обучението е извървяло дълъг еволюционен път в обществено-историческото развитие и начините по които се е провеждало то, могат да служат за основа на обучението в нашето, текущото време. Също те да се имат предвид при изграждането на обучението на бъдещето.

1.Най-рано е възникнало обучението, което ангажира физическата равнина на човека (Ф). Това е обучението с правене. Тук имат място подражанието, повторението, физическата издръжливост и воля за постигането на трайни знания и умения.

2.След него е възникнало обучението което развива емоционалната равнина на човека (Е) – учене с преживяване. При него имат значение взаимодействията учител-ученик, ученик-ученик, изгражда се колективния начин на учене и труд, както и на всички онези дейности, които стават с и в колектив. Конкуренцията, състезанието, подкрепата и помощта са важни принципи в развитието на емоционалната равнина на учащия.

3.След този етап възниква и се прилага обучението с поумняване, ангажиране на самостоятелното системно мислене, което е основа на науките и техниката след занаятчийския етап в икономиката. Изискването за ефективност в тези социални дейности предявява и по-големи изисквания към психиката на човека и към изграждане на нови личностни качества, отвъд чисто емоционалните. Развива се менталната интелектуалната (И) сфера. Творчеството в определени рамки и условия придобива ключово значение при ученето. Негативна страна на това обучение е рутината, шаблонността, зубрачеството, консервативността. Този етап е предмостие на осъзнатото духовно развитие.

4.Четвъртият етап в еволюцията на обучението, е контактното учене. При него обучението се управлява от учащите се. Те сами намират кръгът от теми, предмети и проблеми. Това е етапът на съзнателното развитие на ценностната (Ц)(духовната) равнина. Фигура в това обучение е фасилитаторът (облекчител букв.), който подпомага намирането на нужната информация или като специалист помага с това знанията да станат умения и трайни навици. С напредването на тази фаза се появява и друг участник в учебния процес - Учителят с голямо У, гуруто.  Задълбочените знания не могат да бъдат предадени без отдадеността на Ученика към Учителя. Ученикът търси Учителя, но Учителят действа като такъв едва когато забележи, че Ученикът истински се е отдал. Учителят познава индивидуалните особености на ученика, неговите видими и вътрешни постижения. При това обучение започва интеграцията на дейностите от кръга на ученето с тези от самия живот. Ученето става част от живота: животът провокира проблеми пред творчеството и изисква определени знания и обратно – знанията и творческите продукти променят живота. По принцип това се е случвало винаги, но разликата тук е, че в един човек, в една психика, започват да конвергират всичките тези неща. На този етап такива похвати като трудолюбивото учене, зубренето, спекулациите на ума, са изоставени.

Този етап на обучението завършва с придобиването на способности, които правят ученето неотличимо от другите дейности; творчеството неотличимо или възможно най-лесно проводимо до неговия продукт.

5.На петия етап на ученето би трябвало да имаме вече знание без учене. Истина без напразни опити. Ефективност без външно инвестиране в учащия. Тотална осъзнатост без наличие на разделени съзнателно от несъзнателно психично. Всяко нещо може да учи. Това много прилича на инстинктите при животните, но с тази разлика, че програмата за действие при тях се намира в гените и нервната им система, а при просветления безупречен човек – отвъд тялото му, в ноосферата.

Чистото съзнание, върху което влияе умът на учащия, е замъглено от мая (илюзия). Илюзията не е несъществуващо, а нещо, което подобно на сън, не може да потвърди или опровергае съществуването си. Опитните, инструменталните постановки, акробатиката с математика и статистика, дори премахвайки идеологически наслоения, само затвърждават и разнообразяват илюзията. Проблемът се появява от това, че умът е склонен да интерпретира, а не да ВИЖДА фактите. Обмислянето, особено при нешколуван ум, силно изкривява разбирането на действителността. Разпадането на илюзията, което става със спирането на мисловния интерпретиращ поток е именно петия етап на ученето. Съзнанието неомърсено ВИЖДА фактите и може да действа ДИРЕКТНО без сетивните и други заблуди на материята, без обусловеността от предишни натрупвания.







Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: burda
Категория: Технологии
Прочетен: 434875
Постинги: 238
Коментари: 161
Гласове: 491
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31