Започваме от битието си, което функционално отговаря на нашия Дух, на нашето Голямо Аз.
ДВА МАГИЧЕСКИ ВЪПРОСА :
1.КАКВО СТАВА С МЕН В ТОЗИ МОМЕНТ?
-Какво правя сега?
-Какво чувствам сега?
-Какво и за какво мисля сега?
-Как дишам?
2.А КАКВО ВСЪЩНОСТ ИСКАМ ДА СТАВА (сега и после)?
-Да правя…
-Да чувствам…
-Да мисля…
-Да дишам…
Т.е. искам ли да продължа да действам, чувствам, мисля и дишам по същия начин? Или искам нещо да изменя?
Отговори на тези въпроси в специална тетрадка още сега. Върни се след един ден пак на същите въпроси и отговори при положението на новите си мисли. Направи упражнението пак, особено за въпроси, които по-често те тревожат.
?
…
Продължаваме с дейността си. Това са дейностите, действията и операциите, в които се усъвършенствуваме за да станем това, което искаме да сме и да имаме онова което искрено го желаем.
Всичко, което сме и което имаме, ние получаваме от другите хора, от природата, от техниката, от себе си чрез собствените си миследействия. Миследействията са последователни мисловни и двигателни действия, които се подреждат в еволюционно-историческа система, наподобяваща пирамида. Миследействията са наши лични програми, които Вселената, включително и нашето тяло като част от нея, изпълнява за да причини или достави онова, което искаме. Ние не можем да контролираме всичко това, защото обхватът на нашето съзнание е малък. Но въпреки това, то се изпълнява, защото сложните и непряко достъпни процеси протичат извън нашето тяло. За успеха е важно да помним целите, които сме си поставили и да не се отказваме, ако междувременно ни изглежда, че не ни се случва най-доброто по пътя към тях.
И така, моите миследействия притежават огромна, несравнима с техническите възможности сила и ефективност.
Нашите миследействия според своето качество могат да бъдат подредени в една пирамидална структура. Най-примитивните миследействия са в основата, а най-висшите – на върха й. Миследействията се наричат още мисловни конструкти. Ето тяхната последователност отдолу нагоре.
1.Сетивност, дразнимост, тропизми, таксиси. Пример: Насочената светлина към очите предизвиква свиване на зеницата. Студът предизвиква настръхване и пребледняване на кожата.
2.Рефлекси. Пример: При вида на храната у гладния настъпва слюноотделяне.
3.Инстинкти. Пример: За запазване на поколението: женските бозайници в период на кърмене на децата си са агресивни спрямо преминаващи наблизо животни или хора.
4.Мислене с образи – визуализация на представите ни в реално време. Пример: Можем да си спомним къде сме били и тутакси получаваме във вътрешното си зрение образът на мястото.
5.Мислене с имена (термини). Всичко, което назоваваме, е предмет, свойство или движение на предмета, негово отношение с други предмети. Имената (термините, думите) обобщават мисловните образи на всички предмети, които са споменати. За неизвестните предмети няма думи и те не могат да бъдат наречени. Те могат да бъдат възприети мислено само на равнището на мисловните образи, т.е. с образното мислене. Често с един и същи термин се означават различни неща (стол, маса, !!!), както и обратното – с няколко термина се означава едно нещо. Това показва, че термините (имената) не са съвсем надежден начин за предаване на смисъл.
NB! Всяко по висше ниво означава по-висока степен на обобщение на мисловните процеси. Преминаването на мисълта от служене с мисли от ниско ниво към служене с мисли от високо ниво се нарича абстракция, или движение на мисълта от конкретно към абстрактно. Съотвенто обратните действия се наричат конкретизация – движение от абстрактно към конкретно.
Да преминем по-нататък към следващите към върха на пирамидата нива на мисленето.
6.Мислене с понятия. Понятията указват название на предмет или процес, който се обуславя чрез задължителни за съществуването си свойства. Пример: ПЕЧКАТА е битов уред с който се загрява помещение или храна. Обикновено едно понятие е част от голяма група понятия от един род. В случая групата е на битовите уреди, както и към групата на нагревателните уреди (котел, пещ, камина и др.). Изброяването на необходимите свойства и най-съществените връзки между тях се нарича определение на понятие.
7.Мислене с категории. Категориите са мета-понятия, които показват съществени отношения или типове отношения между същност и/или явлене в реалността, и нямат пряко отъждествяване с образи или групи обекти. Пример: информация, време, маса, енергия.
8.Мислене с атрибути. Атрибутите представляват такива всеобщи характеристики на реалността, които са присъщи за всички нейни видове. Иначе казано, реалността (в нашето съзнание и представи) се крепи на няколко, малко на брой основни прости принципи, аспекти или същности. Всяко описание на реалността чрез мисловните конструкти атрибутите поражда миследействия, които самодоказват, самообуславят и са общовалидни за тази реалност.
Нарисувай си в тетрадката, за да получиш нагледна представа, пирамидата с мисловните конструкти.?
За пример на атрибутивна система – нашата представа за реалността според философа Петър Марков. Нашата представа за реалността се формира от “коефициента на интелигентност” умножен по функцията на атрибутите: подреденост, отразителност, относителност, темпоралност, генеративност, процесуалност, атрибутивност. Казано на по-човешки език това звучи така: “Нашата представа за действителността се определя от: информацията, с която разполагаме; нашите отношения; времето, в което живеем; възможностите ни за творчество; нашата мобилност; способността ни за многостранно осмисляне.”
9.Има и по-висши мисловни конструкти от атрибутите, но те се създават само при синхронната работа на хора-атрибутори, т.е. мислещи предимно с атрибути.
И така, мисловните конструкти свързани и овладяни от нас в система са основните инструменти на нашата душа, с които да опознаваме и овладяваме Вселената, включително и нас самите. Тези инструменти стават толкова по-съвършени, колкото по-често ги използуваме. По-просто казано – като мислим с главата си.
На това място можеш да си починеш, защото се изисква осмисляне. Всичко, което събужда някакви въпроси – от непозната дума до непознато твърдение или убеждение, трябва да се изясни. С неясни и неподредени мисли не може да се продължава нататък. Почивката не е само да се остави книгата настрана, а да се търсят отговорите на въпросите, които са възникнали.
Пътеводител за живота. Справочник на нач...
Пътеводител за живота. Справочник на нач...
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata