Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2011 08:00 - Психично и духовно развитие 66/90 Себереализация (Брахманубхава – санскр.)
Автор: burda Категория: Технологии   
Прочетен: 1223 Коментари: 0 Гласове:
1



“Сборът от всичките ни дни е едва нашето начало. Погледнат с нови очи, животът ни може да се преобрази от бедствие в приключение. Ние можем да надмогнем старите си предразсъдъци, нищожните ни жалки очаквания. Разполагаме с нови начини да се родим, с човешки и символични начини да умрем, с различни начини да бъдем богати; с общности, които ни подкрепят в мириадите ни пътешествия, с нови начини да бъдем човечни и да откриваме какво означаваме един за друг”. Мерилин Фъргюсън   В безкрая на пространството и вечността на времето ще видим множества преплетени помежду си системи от различни еони, цикли, фази, етапи и сложност на развитието си. Те съсъществуват, защото висшето има нужда от нисшето, което се явява ресурс за хомеостазните (обратимите) процеси на висшето. Ето защо ще видим около нас хора на най-различни стадии на духовно развитие. Активността на Аз-а в І ев. фаза е “Аз правя. Аз работя.”. Във ІІ ев. фаза е “Аз получавам и имам. Аз защитавам наличното”. В ІІІ ев. фаза – “Аз съм Аз”. Сложността на отделния човек го прави уникален, неповторим. В различните дейности той може да се намира в различните фази на еволюционния цикъл. Това е изява и на субличностите – полу-самостоятелни прояви на личността в определени аспекти на живота на човека. В различно време една или друга личност вземат интегративно-координативните функции и подчиняват останалите на себе си. В еволюцията на цялостността на човека може да се стигне до напредък, който съответства на ІІ ев. фаза. Тогава всички субличности започват да се претопяват, свързват, интегрират и стават неотличими. Мнението му вече не се обвързва с външни обстоятелства, емоционални нагласи или състояние на будност на мозъка. Така човек става цялостен – в края на ІІ ев. фаза – и придобива максимално възможната самоосъзнатост.


***********************

Разпространение на "Психично и духовно развитие" - Burda, Chronotron, София, Copyright 2008-2012.

http://burda.blog.bg/technology/2010/05/13/psihichno-i-duhovno-razvitie-02-razprostranenie.544582

Активиран е линк за публичен достъп:
http://dox.bg/files/dw?a=7fc3204f9d
 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: burda
Категория: Технологии
Прочетен: 606475
Постинги: 244
Коментари: 163
Гласове: 496
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930